Sivut

21.7.2014

Poimintoja lomalaisen matkakirjasta

Päivät lipuvat ohi kuin saippua käsistä, ja minusta tuntuu, että olen käyttänyt koko lomani järvessä köllimiseen.

On tässä onneksi muutakin tullut tehtyä. Olen itse aina liputtanut sellaisen aktiiviloman puolesta, jossa hääritään vähän sitä sun tätä. Koska M puolestaan rentoutuu parhaiten vaaka-asennossa hyvän kirjan parissa, olen nimittänyt Valon Viralliseksi Lomakumppanikseni. Olemme treenaaneet agilitya ja käyneet kisoissa, pitäneet grilli-iltoja, vierailleet Visulahdessa, poimineet mustikoita, tehneet pihatöitä ja juosseet sinne tänne muutaman leikki-ikäisen perässä.

Veikkaan, että eniten Valo on tykännyt niistä lukuisista grilli-illoista, jolloin makkarankäry on ujuttautunut nenäonteloon saakka.


Tämänpäiväiseen lomanviettoon kuului käynti Suomenlinnassa. Vastoin hyväksi havaittuja tapojaan myös M liittyi retkikuntaamme, ja niin matkasimme kolmistaan kohti Suurta Seikkailua. Minä hössötin koko ajan kamera valmiina nappaamaan kuvia Valon tehdessä ensi kertaa uusia asioita (laivalla matkustaminen, saaressa käyminen, hanhenkakan syöminen). Valo taas oli kaiken suhteen hyvin cool. Vaikka sekä laiva että saari olivat täynnä hännälle astuvia turisteja, otti se kaiken vastaan hillityn rauhallisesti. Ehkä kuumuus teki tehtävänsä.

Viiden tunnin retki uusien tuoksujen ja ihmisten parissa jätti kuitenkin jälkensä. Minulla on taas väsynyt koira.

Bobombom duaa, vain elämää, ei sen enempää ja on se lomailu vaan muukaavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti